· 

Travma Hatiralarim -5-

Ruhsal bozuklukla  ve sinisel bozukluk arasinda gelir giderler. Tam olarak biryere ait diyemezsiniz. Ikiside var ve ikisindende var.
Sanki bir model var elinizde ve o model kendisini sürekli tekrarlayip duruyor.
Iliskimizin ilk 6 ayi icinde olan ve bunu sonuna kadar tekrarlayan bir sürec.
Önce tatlilikla basliyor. Hersey tozpembe, sevecen ve harika. Sonra bir geri cekilme ve sanki uzaktan gözlemleme, daha sonra yavas yavas ve kisa kisa ignelemeler, laf sokmalar, elestiriler, eksiklerini bulmalar...... devam ediyor.
Daha sonraki asamada, sende bunlari anlamlandirmak istiyorsun ve gelen mesajlari yorumlamaya, bazen karsit elestiri getirmeye, kendini savunmaya basliyorsun.
Bu asamadan sonra dozu artiriyor ve daha sert cikislar, daha uzun süren elestiri zamanlari, konuyu günlerce tekrarlamalari, daha cok cümleler kurarak igneyi cuvaldiza dönüsmeleri... diye devam ediyor. Bundan sonraki asamada, yavas yavas akln karisiyor ve onun cok caninin yandigini ve buna senin davranisin yada sözünün sebep olduguna inanmaya basiyorsun.
Sen geri adim atmissin ve kendi icne dönüp degerlendirme yapiyorsun ve karsindakide bunu firsat bilip dozunu dahada artirarak, daha agir elestiriler getiriyor. Kisiliginin bozuk olabilecegnden, ailenizde herhangi bir hasta varsa onun gibi genlere sahip olabileceginden, aslinda kendisini de seninle beraber olmasini istemyenlerinde bu tür seyler söylemeye calistiklarindan filan dem vurmaya basliyor.

Önceki asamayi icinde tam degerlendirip kapatmadan bunlarla karsilasiyorsun. kendine daha fazla zaman vermen gerekiyor ki, hepsini degerlendirip saglikli bir karara varabilesin. Buna hic bir zaan gelemiyorsu. Hep üzerine baska birseyler, ayni konularin devami yada yeni konular elestiriler ekleniyor.

Konuyu kapatmak ve kendini gözlemlemek icin ihtiyacin olan zamani ancak geri adimla ve özür dilemekle elde ediyorsun. Bunu yaptigin zamanda zaten o hedefine ulasmis bir kumandan gibi zaferini kutluyor.
Seni kücük düsürüyor. Bu yasadiklarini kiliflayarak baskasinin yaninda anlatiyor ve seni suclayarak, kendisinin bundan cok etkilendigini vurguluyor.
Cocuklarin yaninda senn eksikligine dem vuruyor ve gülerek devam ediyor.
Ardndan sakaydi deyip seni gene kendinden, yanlis anladigindan yana düsünmeye itiyor.

Bir gün canina tak ediyor ve tüm bu yasadiklarini degerlendirmek istiyorsun. Ona anlatmaya calisiyor ve gayretinin görülmesini istiyorsun. Oda buna kesinlikle izin vermiyor. saldirlarina devam ediyor. Sende cileden cikip, yüksek sesle hatta bazen aglama krizleriyle beraber icindekilerin özetini disariya cikariyorsun.
Bakiyor ki, bu cok ciddi, sesini kesiyor ve gözlemlemeye geciyor.

O dönemde hic sesi cikmaz, alttan alir ve adeta kedi gibidir. Yanlislarina ses vermez, elestirmez, hatta seni över ve yükseltmeye calisir.
Sende insan sanar, onun bu tavrina karsi yumusamaya baslarsin.

Bu sürec, baslangici ve bitimine kadar hep ayni sekilde gelisirdi. Yaklasik 6 ayla, 1 sene arasi devam ederdi.
Bu tür bir sürec baslayinca en kisa 6 ay, en uzunda 1 sene sürerdi.
Sonra al bastan gene devam ederdik.

Yillar sonra gene böyle bir sürecin sonunda ben patlamis ve icimden gelen, yasadiklarimin özetini aglayarak anlatirken bana; acidimi cicim, nasil oluyormus, gördünmü, iste adami böyle sallarlar, demisti.
Bununla yeni bir sürec daha baslamisti.

Bu dönemleri yasarken ben kendi icime dönüp nerde hata yaptim, neyi yanlis yaptim ölcmek isterdim.  Oda, hep beni suclayan mesajlar gönderirdi. Kendi icime döndügünde duygusal oldugum icin, ondan gelenler beni cok acitir ve kirardi. Duygularim paramparca olurdu.
Kendiside, beni acitacaklari iyi bilirdi ve bunlarla sürekli aciyan yerlere mesajlar gönderirdi.

Bu dönemlerin icindeyken görüstügümüz insanlara bu yasadiklarimizi kilif degistirerek anlatir ve benimle alay ederdi.
Bu alaya agzim dolusu küfür etmek istemisimdir hep. Ama yapmadim, iste misafirler, iste hatasini anlatayim, misafirler gidince kendisiyle konusmam gerekiyor derdim.

Hepte gec kalan ben olurdum. Cünkü, onu insan saydim. Insan olanin kendine aygisi var, yanindakine saygisi var, misafirlerin yaninda, onun yaptigiyla onu kücük düsürmeyeyim diye vazgecerdim.
Hep böyle oldu. Icimdekileri ona bir türlü, onun yaptigi gibi baskasinin yaninda ve onunla alay ederek ve karsidakilerin gözünden düsürerek cikarip, onu rezil etmedim.

Bu sablon sürekli beraber oldugumuz dönemde, yaklasik 15 yil boyunca tekrar tekrar yasandi. Eger 1 olay en fazla bir yil sürdüyse 15 sefer ayni acilari yasadim, eger 6 ay sürdüyse en az 30 sefer bu modeli tekrar ve tekrar yasadim.