· 

Travma Hatiralarim -6-

Geri dönüsümlü olarak düsündügümde (o dönemlerde kesinlikle bu tarz saglikli düsünemiyordum, kendimi sürekli dolu hissederdim), sürekli gerginlik enerjisi yayardi. Hic onun sakin ve huzur icinde oldugu anlarin süresinin saatleri gectigi hatirlamiyorum.


Anlatmayi ve anlattiklarinin insanlari etkilemesini cok severdi. Görüstügümüz ailelerde de hep böyleydi. Bu yüzden görüsmeye devam eerdik. Hep o konusacak ve öbürküler dinleyecek, o bir tez sunacak ve öbürküler bunu onaylayacak, o nereye gidilmesi gerektigini söyleyecek ve öbürküler gidecek... vs.....vs. Hep ayni sekildeydi.
Misafir gelir ve saatllerce onun  konusmalari dinlenir, onun isdegi yönde ilerlerdi, bundan cok mutlu olurdu. Ama misafir kapidan ciksin ve kapiyi kapatalim hemende gerilirdi. Birseylerin yanlisligindan, eksikliginden, benim hatalarimdan, eksikliklerimden, yanlislarimdan konu acilirdi. Kapiyi kapatip geri dönünce baslardi buna.
Ben onun hic sakin ve anlayisli oldugunu hatirlaiyorum bu yüzden.  Konu anlatirken ve eger konusmalar kendi istedigi yönde gidiyorsa o anlarda sadece gerginlgi azalirdi.

Bu gerginligi cogu zaman aniden baslardi. Bir sözle aniden parlar ve yüksek sesle kalkarak bagirir ve odadan cikar giderdi, öbür odadan homurdanma seslerini duyardim.
Ona bir konuyu anlatmak bu yüzden cok zordu.

Bu ani sinirlenmesine karsin, sinirlerinin yatismasi günleri alirdi. Gün gün azalir ve dönem sonuna dogru gecmeye baslardi.
O dönemde hep benden geri adim atmami ve özür dilememi ister ve onu anladigimi belli eden ifadeler kullanmami beklerdi.

Bu ani gerginligi genelde benim fikir üretiyor olmam, yada onunla ilgili bir elestirim, is yeri baskisi, arabada herhangi bir sekildeki eksiklik yada bozukluk, alisveriste bir seyi unutmam, ... Bunlar genelde, ölüm kalim, hayatta kalma meseleleri degil, günlük islerdeki aksakliklar olurdu.

Diyelim isyerinde olan birseyden ötürü günlerdi gergin ve kizgin. Bir türlü konuyu halledemedi ve kapatamadi. O arada arabada bir sorun, fren ambasi yanmiyor. Bununla gerginligi dag gibi olur ve evde hickimsenin konusma yada soluk alma hakki yokmus gibi sadece o konuyu ve onunla ilgili olabilecek cözümler konusulmasina izin verirdi.
Bunun üzerine birde ben alisverise gidince onun istedigi birseyi unuttuysam eger, tüm stresini benden cikarir. Benim düsüncesiz, onu anlamaya, onu sevmeyen, hic ona yardim eli uzatmayan, cözüm üretemeyen biri olduguma dikkar ceker dururdu.
Hafta sonu isyerinden geldiginde isyeriyle ilgili konuyu kapatmis gözükür ve bir sakinlik hissederdik.  Bu, cocuklardan birinin gidecegimiz yere, onun hazirlanip cikmasiyla hazirlanamamsiyla biterdi.
Misafirlige gidecegimizde, kendisi banyoyu saatlerce kullanir, kendini seve seve, aynada kendine övgüler yagdirarak hazirlanir ve kendis hazir olunca herseyin ve herkesin hazir oldugunu zanneder ve hadi cikaim artik gec kaliyoruz, derdi.
3 cocuk ve ben, onun bu cümleyip kurup arabaya inmesi süresi icinde hazirlanmaya calisir ve onu arabadan bekletmeden inerdik. Bazende, cocuklardan biri gecikince, artik ölümlerden ölüm begensin  moduna girer ve tüm stresini ondan cikarirdi.