· 

Hayat Dansi yaptiginiz Kisiyi Iyi Taniyin

Kiminle Dans Ettiginizin Farkina Varin

Yikici Birliktelikte Kendim Olarak Kalabilirmiyim

Sürekli tekrarlanan, zehirliyeci ve yikici iliskilerde kurban olan tarafin kisiligi zayiflar.
Cogumuz, bu zayifligimizdan ötürü, bu iliskiyi bitirmek istemeyiz. Kendimize bahaneler üretiriz.

Bir narsistin de söyledigi gibi, önemli olan kiminle dans ettigini bilmendir.

Dans ettigin kisiyi tanimak, onun kisiliginin farkinda olmak önemlidir. Bir cogumuz, kizar, sikayet eder, sucu kendinde zanneder, yada belkide ben sucluyum, diye düsünür.
Belki karsimdaki kisi beni sevemiyordur, belki giyim tarzim yanlistir, belkide yasam felsefem baskadir, belkide bilincli degilimdir, belkide iyi bir insan degilim, belkide iliskiyi yürütecek becerim yoktur....... liste böyle uzar gider.

Bunlar senin sucun degil. Belli ki, manevi bir siddete maruz yasiyorsun.
Bu anlayisini, düsünceni hemen birak ve kendine gel. Kendini gelistir ve zayiflayan, ezilen kendine olan saygini, ayaga kaldir.

Narsist biriyle hayat sürdürmek, cok aci ve zordur. hatta imkansiz. Cünkü, bu tür kisilige sahip biri kendini degistirmez, degistiremez.
Cok farkli bir duygusal yasam bicimi vardir. Anlayis beklersen seni yaniltir.
Onunla yasadigin hayatinin, bir gün degisecegini ümid ediyorsun, seni hayal kirikligi bekliyor.
Bunun garantisini verebilirim.

Nicin o, benden sorumlu, neden ben ona odakli yasiyorum, ben bunun hayatinin neresindeyim?
Sorgulayin